تبلیغات
تجربه های تدریس خانم معلم لیلا

تجربه های تدریس خانم معلم لیلا

:[عمومی , ]

با سلام حضور عزیزان

ادامه مطالب ایجاد انگیزه

خوب کجا بودیم آها رو کارگروهها داشتیم بحث می کردیم.

بعد از گروهبندی از بچه های هر گروه می خوام که یه کارت که معرف گروهشون هست رو تهیه کنند .

بچه ها سلیقه به خرج می دن و از این کار خوششون میاد . بعضی کارتشون رو به صورت گردن بند و بعضی به صورت رو میزی و .... درست می کنند.

در رابطه با تحقیق بچه ها هم منابع و محل دسترسی به اون رو مشخص کنیم . من خودم کتابخانه مدرسه و کتاب خانه شهر رو که به اونهامعرفی میکنم . از قبل به کتابخانه میرم و با مسئول اونجا هماهنگی می کنم که چه منابعی رو در اختیار بچه ها بزارن .

بعد به بچه ها هم نکاتی رو یاد آوری می کنم که مثلا اگه به کتابخانه رفتین حواستون باشه آهسته حرف بزنین مزاحم بقیه نشین یا ترتیب صندلی ها رو به هم نریزین و ......

در هر ماه ۸ جلسه ریاضی قطعا داریم . که در هر ماه من یک جلسه رو به حل مسئله اختصاص می دم .اکثر بچه ها در حل مسئله ضعیف هستندو از حل مسئله متنفرندو از آن می ترسند و باید کاری کنیم که اونها بر ترسشون غلبه کنند

وقتی می خوایم امتحان بگیریم بچه ها اضطراب  وسئله رو دارند دائم می پرسند که خانوم چند تا مسئله میارین ؟ چند نمره داره مسئله ؟تو کتابه یا خارج از کتاب ؟

پس معلومه که از حل مسئله می ترسه که نزدیکش نمی شه برای اینکه بفهمه اصلا قضیه چیه؟

من معمولا (البته با اجازه ی استاد جرج پولیا )اولین قدم برای حل مسئله ر نترسیدن از آن و اعتماد داشتن به خودمون که می تونیم مسئله رو حل کنیم فقط نیاز داره به دقت و .... بیان می کنم .بعد فهمیدن مسئله و انتخاب راهبرد و ....

و در این جلسه هر دانش آموزی تو گروه کار می کنه برای هر گروهی یه سئوال متفاوت میدیم و بعد یه زمان مشخص می کنیم که گروه برتر اونی هست که علاوه بر داشتن نظم و سکوت و همکاری با هم از راه مناسب و زیبایی به حل بپردازه

به نظر من هر چقدر ما از لفظ یه راه زیبا برای حل مسئله استفاده کنیم ناخودآگاه در ذهن دانشآموز نقش می بنده که چه خوب! زیبا .

تو یه جلسه یکی از بچه ها از من پرسید خانم آخه مگه مسئله حل کردن هم زیبا هست که میگین یه راه زیبا؟ 

 

نوشته شده در جمعه 14 مرداد 1384 و 06:08 ق.ظ توسط خانم معلم لیلا

ویرایش شده در - و -